درباره زبان روسی – زبان روسی در یک نگاه

درباره زبان روسی – گویشوران زبان روسی

درباره زبان روسی

زبان روسی یکی از گسترده ترین زبان های بومی در اروپاست که در گروه زبان های اسلاوی و از خانواده زبان های هند و اروپایی است.

گروه زبان های اسلاوی به دسته های:

اسلاوی غربی ( چکسلواکی، لهستانی … )؛

اسلاوی جنوبی ( بلغاری، مقدونی، کرواتی، صربی )؛

و اسلاوی شرقی ( روسی، بلاروسی، اوکراینی ) تقسیم می شود.

آموزشگاه زبان روسی

زبان روسی (به روسی: русский язык، تلفظ: روسکیی ییزیک) پرگوینده‌ترین زبان اروپا و هشتمین زبان پرگوینده جهان است.

زبان روسی یکی از پنج زبان رسمی در سازمان ملل می باشد که پس از زبان های چینی، انگلیسی، اسپانیولی، هندی؛ بیشترین گویشور را داراست.

زبان روسی، زبان بومی بیش از ۱۴۲ میلیون شهروندی است که در کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهـان، زندگی می کنند.
اما پهنه جغرافیایی زبان روسی بسیار دورتر از مرزهای این کشور گسترده می گردد، چراکه پس از فروپاشی شوروی، مردمان جمهوری های استقلال یافته، زبان روسی را فراموش نکردند.

امروزه هنوز هم در بسیاری از این کشور ها روسی صحبت می شود و یا حداقل اینکـه مردم براحتی آن را می فهمند و با آن ارتباط برقرار می کنند. تخمین زده شده که تعداد کل گویشوران زبان روسی در سراسر جهان بین ۲۵۵ تا ۲۸۵ میلیون نفر باشد.

اکثریت گویشوران زبان روسی در داخل کشور روسیه زندگی می کنند. البته همان طور که گفته شد، روسی در کشور های استقلال یافته از شوروی سابق شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، استونی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اکراین، ترکنمستان، ازبکستان و… نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، کم و بیش مهاجرین روسی الاصل در بسیاری نقاط جهان همچون سرزمین های اشغالی فلسطین، ایالات متحده امریکا، کانادا و… نیز روسی را بکار می برند. همچنین در اروپای شرقی، در لهستــان، بلغارستان، جمهوری خلق آلمان، هلند، چکسلواکی و… ، بسیاری از افراد بصورت محلّی و سنتی زبان روسی را می آموزند و صحبت می کنند.

درباره زبان روسی , زبان روسی در یک نگاه , گویشوران زبان روسی , آموزش زبان روسی , زبان رسمی سازمان ملل , آموزش زبان روسی در سفارت , آموزشگاه سفارت روسیه